معرفی پتانسیل های صنعت بتن آماده از اهداف مهم نمایشگاه است

نمایشگاه بین المللی بتن آماده، قطعات بتنی و صنایع وابسته ایران امسال برای دومین سال پیاپی از تاریخ 29 خرداد لغایت 1 تیرماه 1403 در سالن های A4 و A5 سایت نمایشگاهی شهر آفتاب تهران و با حضور شرکت های معتبر داخلی و خارجی از کشورهای چین و ترکیه به مدت چهار روز توسط شرکت فرجاد تجارت برگزار می شود. این نمایشگاه با استقبال چشمگیر فعالان صنعت بتن آماده و صنایع وابسته روبرو شد و خوشبختانه همچون دوره اول حضوری پررنگ از سوی غرفه داران و بازدیدکنندگان در این رویداد پیش بینی می شود. «محمد حلاجیان» مدیرعامل شرکت فرجاد تجارت پاسخگوی سوالات ما در خصوص دومین نمایشگاه بین المللی بتن آماده ایران شد:

* نمایشگاه بتن آماده شهریور سال گذشته برای اولین سال در سطح کشور برگزار شد که استقبال خوبی هم از آن صورت گرفت. کمی درباره اولین دوره نمایشگاه توضیح دهید؟؟

سال گذشته برای اولین بار در تاریخ 7 لغایت 10 شهریورماه اولین دوره نمایشگاه بتن آماده با حضور 80 شرکت ایرانی در فضایی به وسعت 4 هزار مترمربع برگزار شد و انجمن های صنفی بتن آماده از 22 استان کشور به همراه چهار هزار بازدیدکننده تخصصی از نمایشگاه دیدن کردند که خوشبختانه براساس نظرسنجی های انجام شده حدود 70 درصد غرفه داران از نمایشگاه ابراز رضایت کردند که با توجه به برگزاری آن برای اولین بار، آمار خوبی در حوزه های مختلف برجای ماند و این موضوع نوید رشد نمایشگاه بتن آماده در سال های آینده را می دهد.

*  نمایشگاه بتن آماده، قطعات بتنی و صنایع وابسته با چه اهدافی برنامه ریزی شده و در حال برگزاری است؟

هدف از برگزاری این نمایشگاه معرفی پتانسیل های صنعت بتن آماده کشور در قسمت های مختلف و افزایش حجم مبادلات بازرگانی خارجی و داخلی، توسعه همکاری های اقتصادی و تجاری درونی و بیرونی صنف و صنعت، ایجاد رقابت سالم بین تولید کننده های داخلی در سطح بین الملل، انتقال تکنولوژی و دانش فنی در همه ی زمینه های این صنعت و تلاش برای افزایش دانش تخصصی در جهت حضور موثر در نمایشگاه ها و ایجاد مکانیزم های اثربخشی فعالیت، افزایش توان تخصصی و حضور بیشتر و موثرتر در فضاها و نمایشگاه ها است.

*  امسال دومین دوره نمایشگاه بتن آماده برگزار می شود. در خصوص این رویداد و آخرین وضعیت آن توضیح دهید.

دومین نمایشگاه بین المللی بتن آماده، قطعات بتنی و صنایع وابسته ایران از 29 خرداد لغایت 1 تیرماه با حضور شرکت های معتبر ایران و دنیا از جمله غرفه هایی از کشور چین و ترکیه در محل نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب تهران و در دو سالن A4 و A5 برگزار می شود. لازم به ذکر است که براساس مجوز صادر شده و موافقت مکتوب اعلام شده از سوی نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب، دومین نمایشگاه تخصصی بتن آماده، قطعات بتنی و صنایع وابسته توسط «شرکت فرجاد تجارت سامه گستر ایرانیان» برگزار می شود. یکی از قسمت های مهم نمایشگاه برگزاری 15 کارگاه آموزشی است که با حضور اساتید مجرب و با دانش برپا می شود و در آن  آخرین دستاوردهای صنعت بتن آماده کشور ارائه خواهد شد.

* در نمایشگاه بتن آماده کدام گروه های کالایی حضور دارند؟

در این نمایشگاه شرکت هایی از گروه کالایی های تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات فرآوری بتن، تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات سنگین، ماشین آلات ساختمانی (بتن) تولیدکنندگان و صادرکنندگان، تولیدکنندگان و صادرکنندگان کامیون و واحد حمل و نقل و یدک کش، تولیدکنندگان، صادرکنندگان و نمایندگی ها و خدمات ماشین آلات راه، تولیدکنندگان ماشین آلات ساختمانی، فرآوری های بتنی، تولیدکنندگان تجهیزات و صادر کنندگان مرتبط، تولیدکنندگان و صادرکنندگان روغن، تولیدکنندگان و صادرکنندگان چسب، تولیدکنندگان و صادرکنندگان افزودنی های سیمان و بتن، تولید کنندگان بتن اکسپوز، شرکت های دانش بنیان، تجهیزات برقی و plc، شرکت های بازرگانی صادرات ایران، پمپ های بتنی، کامیون و یدک کش، میکسر، جرثقیل و تجهیزات بالابر، بتن شمیایی، کارخانه قطعات یدکی بتن و تولید بتن و نرم افزار اتوماسیون و… حضور خواهند داشت.   

* مهم ترین مزیت های نمایشگاه بتن آماده چیست؟

حضور قابل توجه بازدیدکنندگان، معرفی پتانسیل های صنعت بتن آماده کشور، ایجاد فرصت های جدید، ایجاد ارتباطات، تقویت برند، افزایش فروش، ارزیابی رقابت و آگاهی از روندها از جمله آیتم های مهم و اساسی به عنوان مزایای حضور در نمایشگاه بتن ارزیابی می شود که هرکدام به سهم خود اثر مهمی داشته و می تواند منجر به جذب بازارهای جدید برای شرکت کنندگان و در نهایت افزایش سهم آنها از بازار شود. به عبارت دیگر نمایشگاه فرصتی عالی برای ملاقات با مشتریان بالقوه جدید و ایجاد روابط با آنها، افزایش آگاهی دیگران از برند شما و ارتقای وجهه آن در صنعت، ایجاد ارتباط با دیگر متخصصان در صنعت بتن آماده، افزایش مستقیم فروش و دریافت سفارشات از مشتریان، مقایسه خدمات و محصولات با رقبا و فضایی جهت یادگیری آخرین روندها در صنعت بتن آماده و مشاهده محصولات و فناوری های جدید و حضور در سمینارها و کارگاه های آموزشی می باشد.

* سخن پایانی.

رویکرد دوره گذشته این نمایشگاه معرفی توان صنف بتن آماده جهت ورود به بازارهای جهانی بود که خوشبختانه توانستیم به بخش عمده ای از اهداف خود دست یابیم و با توجه به اهمیت برگزاری این رویداد امیدواریم هرسال شاهد استقبال بیشتر فعالان این صنعت و همچنین رفع کاستی های نمایشگاه های دوره قبل باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *